WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
0cenianie jest nieodłączną częścią procesu
uczenia się i nauczania.
Służy wspieraniu rozwoju uczniów i ich
motywowaniu. Jest to również proces obserwacji,
diagnozowania postępów ucznia, gromadzenia
informacji, ich wartościowania i interpretowania
otrzymywanych wyników..
Art. 1
1. ZASADY
OCENIANIA
Zasady oceniania, określone w niniejszym dokumencie dotyczą uczniów klas I- VI Szkoły Podstawowej Nr 133 im. Stefana Czarnieckiego. Zapisy opracowano na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 8 września 2006 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
I.
Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć
edukacyjnych ucznia polega na:
1.
Rozpoznawaniu
przez nauczyciela poziomu i postępów ucznia w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do
wymagań edukacyjnych
wynikających z programów nauczania.
2.
Formułowaniu
oceny przez nauczyciela na podstawie przyjętych
w WSO ogólnych i
szczegółowych kryteriów oceniania.
II.
Ocenianie
wewnątrzszkolne ma na celu:
III.
Ocenianie
wewnątrzszkolne obejmuje:
Art. 2
a) dydaktyczną:
– jest miernikiem wyników pracy ucznia,
– określa poziom wiadomości i umiejętności określonych wymaganiami programowymi,
– wykazuje luki w opanowaniu wymaganych treści programowych;
b) wychowawczą:
- kształtuje postawy ucznia,
- rozwija zainteresowania, motywację i zaangażowanie,
- wdraża do samodzielności w pracy,
- uczy odpowiedzialności za proces uczenia się
c) społeczną:
- wskazuje miejsce ucznia w grupie społeczno – klasowej;
- daje informację zwrotną: nauczyciel – rodzic – uczeń i możliwość planowania procesu nauczania uwzględniającego indywidualne potrzeby każdego ucznia.
a) przekazywanie uczniowi informacji o zakresie posiadanych wiadomości i umiejętności:
- co już umie,
- nad czym musi popracować,
- jak daleko jest na drodze do osiągnięcia celu.
b) uwzględnianie indywidualnych możliwości każdego ucznia;
c) zachęcanie do dalszej pracy;
d) ukazaniem, że ocena nie pełni funkcji kary czy nagrody i nie zawiera krytyki dziecka;
e) uwzględnianie postępu, jaki dokonał się w poziomie kompetencji ucznia.
Tab. 1: Ogólna skala punktowa osiągnięć edukacyjnych ucznia w klasach I – III
PUNKTY |
OPIS |
6 punktów |
Uczeń wykazuje duże zaangażowanie w zdobywaniu wiadomości i umiejętności, jego wiedza wykracza poza wymagania programowe, pracuje samodzielnie i bezbłędnie, wykonuje prace dodatkowe z własnej inicjatywy |
5 punktów |
Uczeń bezbłędnie opanował pełny zakres materiału programowego, potrafi samodzielnie wykorzystać go w praktyce, sprawnie i szybko wykonuje wyznaczone zadania edukacyjne |
4 punkty |
Uczeń
opanował wymagany zakres materiału programowego, zdobyte wiadomości i
umiejętności stara się wykorzystywać w praktyce, pracuje właściwie pod
kierunkiem nauczyciela
|
3 punkty |
Uczeń opanował podstawowe treści programowe, potrafi wykorzystać swoją wiedzę tylko przy pomocy nauczyciela, stara się pracować na miarę swoich możliwości. |
2 punkty |
Uczeń tylko częściowo opanował podstawowe treści programowe, pracuje wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela, ma problemy z wykonaniem zadań edukacyjnych |
1 punkt |
Uczeń nie opanował nawet podstawowych treści programowych, nie potrafi pracować nawet przy pomocy nauczyciela, nie wykonuje wymaganych prac i zadań. |
a) znaczki nie mogą stanowić przełożenia obowiązującej skali ocen na obrazki np. słońce – 5, chmura – 2;
b) znaczenie obrazka może mieć przełożenie słowne typu: słońce - „to jest dobrze”, chmura – „to jest źle”;
c) znaczki można wzbogacać o poszczególne elementy, co oznacza trudniejsze zadania wykonane przez ucznia.
końcoworoczne ma formę opisową .
Tab. 2. Kryteria oceniania testów, sprawdzianów, klasówek, których miarą
poprawności wykonania jest
punktacja
OCENA PUNKTOWA |
Wskaźnik
procentowy przeliczania punktów |
6 punktów |
Powyżej
100% |
5 punktów |
100 %– 91% |
4 punkty |
90 %– 74% |
3 punkty |
73%– 51% |
2 punkty |
50 %– 40% |
1 punkt |
39 %-
poniżej |
ZACHOWANIE
a) kultura osobista:
- kultura słowa,
- zwroty grzecznościowe,
- porządek w miejscu pracy,
- dążenie do pozytywnych zmian,
b) aktywność:
- stosunek do regulaminów (Statut Szkoły, Zasady Klasowe),
- punktualność,
- frekwencja,
- obowiązki szkolne: prace domowe, wyposażenie w przybory),
c) stosunek do obowiązków szkolnych:
- udział w życiu szkoły i klasy,
- motywacja do nauki,
- podejmowanie zobowiązań,
- reprezentacja szkoły w środowisku,
d) współpraca:
- szacunek do innych,
- zachowania agresywne,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
- komunikacja w grupie.
Tab.2 Szczegółowa skala ocen literowych z zachowania w klasach I-III
OCENA |
OPIS |
DZIAŁ |
SZCZEGÓŁOWY OPIS |
A |
NIE SPEŁNIA WYMAGAŃ |
·
KULTURA OSOBISTA |
·
Nie dba o
kulturę słowa, ·
Nie używa
zwrotów grzecznościowych, ·
Nie potrafi
utrzymać właściwego porządku, ·
Nie stara się
dążyć do zmian na lepsze w swoim postępowaniu i stosunku do innych, |
·
STOSUNEK DO
OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH |
·
Często łamie
postanowienia Statutu Szkoły, ·
Ma problemy
z systematycznym i punktualnym
uczęszczaniem na zajęcia szkolne (powyżej 10 spóźnień i 5 dni
nieusprawiedliwionych), ·
Ma problemy z
wypełnianiem obowiązków szkolnych (nie odrabia prac domowych, nie przynosi
podręczników i narzędzi pracy), |
||
·
AKTYWNOŚĆ |
·
Nie uczestniczy
w życiu szkoły, klasy, środowiska w kołach zainteresowań, ·
Nie zależy mu na
osiąganiu sukcesów na szczeblu szkoły
w konkursach i zawodach, ·
Rozwija swoje
zainteresowania i uzdolnienia tylko dzięki motywacji zewnętrznej, ·
Niechętnie
podejmuje zobowiązania, ·
Nie stara się
reprezentować szkoły w środowisku, |
||
·
WSPÓŁPRACA |
·
Często bywa
agresywny w stosunku do innych uczniów oraz nauczycieli, ·
Nie przestrzega
zasad bezpieczeństwa, ·
Popada w
konflikty, |
||
B |
SĄ ZASTRZEŻENIA |
·
KULTURA OSOBISTA |
·
Stara się dbać o
kulturę słowa, ·
Czasem używa
zwrotów grzecznościowych, ·
Ma problemy z
utrzymaniem porządku, ·
Stara się dążyć
do zmian na lepsze w swoim postępowaniu i stosunku do innych, |
·
STOSUNEK DO
OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH |
·
Systematycznie i
punktualnie uczęszcza na zajęcia szkolne (nie więcej niż 10 spóźnień i 5 dni
nieusprawiedliwionych), ·
Dobrze wypełnia
obowiązki szkolne, ·
Czasami łamie
postanowienia Statutu Szkoły, lecz po zwróceniu uwagi zmienia swoje
postępowanie, |
||
·
AKTYWNOŚĆ |
·
Stara się
osiągać sukcesy na szczeblu szkoły w
konkursach i zawodach, ·
Z pomocą
starszych rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia, ·
Stara się godnie
reprezentować szkołę w środowisku, ·
Bierze udział w
życiu szkoły, klasy, środowiska w kołach zainteresowań, |
||
·
WSPÓŁPRACA |
·
Chętnie
podejmuje zobowiązania, choć zdarza mu się z nich nie wywiązywać, ·
Ma kłopoty z
przestrzeganiem zasad BHP, ·
Popada w
konflikty, ale próbuje je rozwiązywać, |
||
C |
BEZ ZASTRZEŻEŃ |
·
KULTURA OSOBISTA
|
·
Dba o kulturę
słowa, ·
Używa zwrotów
grzecznościowych, ·
Stara się
utrzymywać porządek, ·
Jest uczciwy i
sumienny w codziennym postępowaniu, |
·
STOSUNEK DO
OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH |
·
Systematycznie i
punktualnie uczęszcza na zajęcia szkolne (nie więcej niż 5 spóźnień i 1 dzień
nieusprawiedliwiony), ·
Bardzo dobrze
wypełnia obowiązki szkolne, ·
Przestrzega
zasad zawartych w Statucie szkoły, |
||
·
AKTYWNOŚĆ |
·
Z pomocą
starszych rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia, ·
Osiąga sukcesy
na szczeblu szkoły w konkursach i zawodach, ·
Reprezentuje
szkołę w środowisku, ·
Bierze udział w
życiu szkoły, klasy, środowiska, Małego Samorządu, w kołach zainteresowań, |
||
·
WSPÓŁPRACA |
·
Dobrze wywiązuje
się z podjętych zadań, ·
Pamięta o
zasadach bezpieczeństwa, ·
Popada w
konflikty, ale samodzielnie potrafi je rozstrzygać, |
||
D |
WYRÓŻNIA SIĘ |
·
KULTURA OSOBISTA
|
·
Dba o kulturę
słowa, ·
Zawsze używa
zwrotów grzecznościowych, ·
Jest uczciwy w
codziennym postępowaniu, ·
Zawsze utrzymuje
właściwy porządek, |
·
STOSUNEK DO
OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH |
·
Systematycznie i
punktualnie uczęszcza na zajęcia szkolne, ·
Wzorowo wypełnia
obowiązki szkolne, ·
Godnie
reprezentuje szkołę w środowisku, |
||
·
AKTYWNOŚĆ |
·
Osiąga sukcesy
na szczeblu szkoły, regionu, województwa w konkursach i zawodach, ·
Samodzielnie
rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia, ·
Bierze czynny
udział w życiu szkoły, klasy, środowiska, Małego Samorządu, w kołach
zainteresowań, |
||
·
WSPÓŁPRACA |
·
Chętnie
podejmuje zadania i prawidłowo się z nich wywiązuje, ·
Przestrzega
zasad bezpieczeństwa i przypomina o nich innym, ·
Stara się
pomagać w rozwiązywaniu konfliktów, ·
Zgodnie
współpracuje w grupie zadaniowej, |
- informacji od nauczycieli uczących danego ucznia,
- informacji w zeszycie dyżurów,
- informacji literowej (D, C, B, A) w tabeli zachowania w dzienniku lekcyjnym
-
Karty Samooceny Ucznia (Zał.
- Karty zachowania ucznia
-
Karty szkolnych osiągnięć i postępów ucznia w klasie I, II i III (zał.
1,2,3),
- Karty Samooceny Ucznia (zał.5),
- adnotacje w dzienniczku ucznia (w formie pochwał i uwag),
-
podpisanie się rodzica lub prawnego opiekuna na Karcie
rozmowy z rodzicem (zał.6)
- teczkę prac dziecka,
- comiesięczne podsumowania postępów ucznia w dowolnej formie pisemniej lub ustnej (podczas zebrań lub indywidualnych spotkań z rodzicami).
Art. 3
1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli
poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do
wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych
przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę
podstawę.
2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia odbywa się w ramach oceniania
wewnątrzszkolnego .
3. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
a) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych,
b) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu rozwoju,
c) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu,
d) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce
oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia.
4.Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
a) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania
poszczególnych semestralnych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych
i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
· Nauczyciel przedmiotu informuje uczniów na pierwszej lekcji o wymaganiach
edukacyjnych niezbędnych do uzyskania semestralnych i rocznych ocen
klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
· Informacja w formie pisemnej ma być zamieszczona w zeszycie ucznia i podpisana przez nauczyciela (może to być informacja, którą uczeń wklei do zeszytu).
· Informację taką nauczyciel przedmiotu dostarcza wychowawcy, który przedstawia ją rodzicom na pierwszym zebraniu we wrześniu.
· Rodzice podpisują, że zapoznali się z wymaganiami na zbiorczej liście klasy.
· Wymagania edukacyjne winny być przypomniane przez nauczyciela na początku drugiego semestru i potwierdzone wpisem w zeszytach uczniów i w dzienniku lekcyjnym.
b) ustalanie kryteriów oceniania zachowania
c) ocenianie bieżące, ustalanie ocen semestralnych, klasyfikacyjnych i oceny zachowania według kryteriów przyjętych w szkole
d) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych
e) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych
f) ustalanie warunków i trybu uzyskiwania wyższych niż przewidywane rocznych i semestralnych ocen klasyfikacyjnych
g) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach
i trudnościach ucznia w nauce
5. Oceny bieżące, semestralne i klasyfikacyjne w klasach IV- VI ustala się wg ogólnie
przyjętej sześciostopniowej skali (tab. 2) wyrażonej słowem(skrótem) lub cyfrą.
Tab. 2: Ogólna skala ocen klasach IV – VI
OCENA WYRAŻONA SŁOWEM / SKRÓTEM |
OCENA CYFROWA |
celujący cel. |
6 |
bardzo
dobry bdb. |
5 |
dobry db. |
4 |
dostateczny dst. |
3 |
dopuszczający dop. |
2 |
niedostateczny ndst. |
1 |
6. Przy ustalaniu ocen bieżących i klasyfikacyjnych nie dopuszcza się stosowania plusów i minusów.
7.Ogólne kryteria i wymagania edukacyjne na poszczególne stopnie szkolne w sześciostopniowej skali ocen dotyczą wiadomości, ich interpretacji, praktycznego stosowania i umiejętności przekazywania wiedzy osiągniętej przez ucznia w procesie nauczania – uczenia się. (tab. 3).
Tab. 3 Ogólne kryteria poszczególnych
ocen szkolnych w klasach IV – VI
Ocena
wyrażona cyfrą |
Ocena
wyrażona słownie i
dopuszczalnym skrótem |
Kategorie
wyznaczające ramy oceniania |
Ogólne kryteria oceniania |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Celujący – cel. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Zakres posiadanych wiadomości i umiejętności wykracza poza wymagania programowe i często podparty jest wiedzą ściśle naukową. Treści posiadanych wiadomości stanowią powiązany ze sobą i uporządkowany system. |
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
Dokonywanie uogólnień – umiejętność wyciągania wniosków, wyjaśnianie zjawisk i dostrzeganie związków zachodzących między nimi odbywa się zgodnie z zasobem wiadomości bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz czy też ze strony nauczyciela. |
||
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Swobodne, całkowicie samodzielne i zręczne posługiwanie się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami zarówno w teorii, jak i w praktyce. |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Poprawne posługiwanie się językiem pod względem stylistycznym i gramatycznym w zwartych i treściowo bogatych wypowiedziach. Swobodne stosowanie terminów naukowych i pełne ich rozumienie. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Bardzo dobry – bdb. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Zakres posiadanych wiadomości i umiejętności nie wykracza poza wymagania programowe, ale jest opanowany w sposób wyczerpujący. Posiadana wiedza powiązana jest ze sobą w logiczny układ. |
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
We właściwy sposób dokonywanie uogólnień, wyjaśnianie zjawisk i dostrzeganie związków zachodzących między nimi bez pomocy ze strony nauczyciela. |
||
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Swobodne i umiejętne posługiwanie się w praktyce i w teorii zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami bez pomocy nauczyciela. |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Poprawne posługiwanie się językiem pod względem stylistycznym i gramatycznym. Wypowiedzi zwarte i treściowo zgodne z przekazywaną wiedzą na poszczególnych przedmiotach. Umiejętne stosowanie terminów naukowych. |
||
4 |
Dobry – db. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Wymagane wiadomości i umiejętności powiązane logicznie, nie zawsze tworzą uporządkowaną całość poprzez niewyczerpujący sposób opanowania całego materiału programowego. |
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
Rozumienie uogólnień i dostrzeganie związków zachodzących między nimi w sposób poprawny. Wyjaśnianie przyswajanych treści przy wykorzystaniu sugestii nauczyciela. |
||
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Umiejętne stosowanie zdobytych wiadomościami i umiejętnościami zarówno w teorii, jak i w praktyce podparte sugestią nauczyciela. |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Poprawne posługiwanie się językiem pod względem gramatycznym, popełnianie błędów stylistycznych. Wypowiedzi nie zawsze zwarte treściowo. Operowanie podstawowymi terminami i prawami naukowymi. |
||
3 |
Dostateczny – dst. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Zakres posiadanych wiadomości i umiejętności ogranicza się do opanowania treści podstawowych, które tworzą logiczną całość. |
|
|
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
W dość poprawny sposób dokonywanie podstawowych uogólnień – (wyciągania wniosków ogólnych z poszczególnych faktów) i wyjaśnianie ważniejszych zjawisk przy wyraźnej pomocy nauczyciela. |
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Zdobyte wiadomości i umiejętności stosowane są w teorii i w praktyce przy wyraźnej pomocy nauczyciela. |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Posługiwanie się językiem z niewielkimi błędami w zakresie stylistycznym i gramatycznym. Wypowiedzi mało zwarte i ubogie treściowo. |
||
2 |
Dopuszczający – dop. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Zakres posiadanych wiadomości i umiejętności wykazuje nieznajomość podstawowego programu. Treści posiadanych wiadomości stanowią luźny, nie powiązany często ze sobą układ. |
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
Brak umiejętności w rozumieniu podstawowych uogólnień i wyjaśnianiu zjawisk. |
||
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Często nieumiejętne stosowanie przekazywanych wiadomości zarówno w teorii, jak i w praktyce nawet przy pomocy nauczyciela |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Nieporadne posługiwanie się językiem pod względem stylistycznym i gramatycznym, liczne błędy, trudności w wysławianiu się. |
||
1 |
Niedostateczny – ndst. |
Wiadomości – ich zakres i wartość merytoryczna |
Brak nawet podstawowych wiadomości i umiejętności. Treści posiadanych wiadomości nie stanowią żadnej logicznej całości. |
Interpretacja wiadomości odnosząca się do ogółu wiedzy lub do jej
dziedziny |
Brak umiejętności rozumienia uogólnień i wyjaśniania zjawisk. |
||
Praktyczne zastosowanie nabytych wiadomości |
Brak umiejętności posługiwania się zdobytymi wiadomościami zarówno w teorii, jak i w praktyce. |
||
Sposób i umiejętność przekazywania wiadomości |
Bardzo liczne błędy , przez co niepoprawne posługiwanie się językiem pod względem stylistycznym i gramatycznym. Wypowiedzi nieporadne, z dużymi trudnościami w mówieniu. |
8. Formy i zasady sprawdzania osiągnięć uczniów dotyczą:
- odpowiedzi ustnych krótkich i dłuższych;
- prac kontrolnych: kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych i testów;
- prac domowych w różnych formach
- zadań nadobowiązkowych: konkursów, prac pisemnych, projektów, itp.
9. Nauczyciel danego przedmiotu lub zespół nauczycielski ma obowiązek uwzględnić szczegółową charakterystykę form i zasad sprawdzania wiadomości i umiejętności (tab.4) we własnych sposobach sprawdzania osiągnięć dydaktycznych uczniów.
Tab. 4 Ogólne zasady sprawdzania
wiadomości i umiejętności uczniów w klasach IV – VI
Kategoria
oceniania |
Częstotliwość oceniania w semestrze
|
Procentowy,
punktowy lub słowny wskaźnik oceniania |
1 |
2 |
3 |
Odpowiedzi
ustne – krótkie |
a) 5-cio krotne zgłoszenie się ucznia podczas jednej
jednostki lekcyjnej nauczyciel zaznacza w dzienniku „+” (plusem). |
a) 5 plusów w semestrze jest równoznaczne z oceną „bardzo dobrą” (5); b) Jeśli suma „plusów” jest niższa niż wymagane „pięć”,
przechodzą one na II semestr. Podobnie się dzieje przy liczbie wyższej. |
Wypowiedzi
ustne – dłuższe |
a) Oceniane są w skali 1 – 6 wg przyjętych ogólnych
kryteriów oceniania. b) Każdy uczeń powinien być oceniony w tej kategorii
przynajmniej 1 w semestrze. c) Zakres szczegółowych treści, wiadomości i wymaganych
umiejętności na daną ocenę ustala zespół przedmiotowy nauczycieli. |
Tab. 3 i przedmiotowe
kryteria szczegółowe |
Kartkówki |
a) Jest to krótki, 15 – to minutowy sprawdzian z
zakresu wiadomości i umiejętności za okres 3 ostatnich lekcji. b) Kartkówka nie jest zapowiadana. c) Tylko ocena niedostateczna podlega poprawie na takich samych zasadach,
jak w przypadku prac klasowych. d) Jeśli jest oceniana wg skali punktowej, podlega
ogólnym kryteriom oceniania. |
Tab.5 i przedmiotowe
kryteria szczegółowe |
Sprawdziany,
prace klasowe, testy |
1.
Ta kategoria
oceniania jest obowiązkowa dla wszystkich uczniów. 2.
Nauczyciel jest
zobowiązany ocenić pracę klasową w ciągu dwóch tygodni od daty jej
przeprowadzenia. 3.
W przypadku
nieobecności ucznia z powodów losowych, usprawiedliwionej przez rodziców lub
opiekunów, powinien on napisać dany sprawdzian w terminie dwutygodniowym od
daty oddania pracy. Termin i miejsce ustala nauczyciel. 4.
Poprawianie
prac klasowych przez uczniów: -
jest
dobrowolne; -
oceny podlegają
poprawie -
termin poprawy
ustala nauczyciel, ale nie może on przekroczyć dwóch tygodni od daty rozdania
prac; |
Tab. 5 i przedmiotowe
kryteria szczegółowe |
1 |
2 |
3 |
Sprawdziany,
prace klasowe, testy – c.d. |
-
poprawa
obowiązuje w takiej samej formie, w jakiej przebiegał sprawdzian (ustna, pisemna)
i z zachowaniem takiego samego wymiaru czasu trwania; -
poprawa odbywa
się poza lekcjami, w ramach kółek przedmiotowych; -
uczeń pisze
poprawę tylko raz; -
ocena z poprawy
jest wstawiana zielonym kolorem, obok oceny
z pierwszej pracy; -
podczas oceny
klasyfikacyjnej uwzględniamy pierwszą ocenę i ocenę z poprawy 5.
Nauczyciel ma
obowiązek: -
zapowiedzieć
sprawdzian pisemny z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem; -
podać zakres
wiadomości objęty sprawdzianem; -
planowany
sprawdzian zapisać ołówkiem w dzienniku; 6.
W ciągu
tygodnia można zaplanować maksymalnie trzy sprawdziany. 7.
W ciągu dnia
można przeprowadzić tylko jedną pisemną pracę klasową. 8.
Z uwagi na
obecność w każdej klasie dzieci o specyficznych problemach edukacyjnych,
nauczyciel jest zobowiązany do jednorazowego głośnego przeczytania treści
poleceń czy zadań, oprócz sprawdzianów dotyczących kontroli umiejętności
czytania ze zrozumieniem. 9.
Każda pisemna
praca klasowa powinna zawierać zadania (ćwiczenia, polecenia) o zróżnicowanym
stopniu trudności: -
zadania
obejmujące minimum treści programowych z danego zakresu wiadomości,
umożliwiające uzyskanie 35% punktów przewidzianych w sprawdzianie, co daje
ocenę dopuszczającą; -
zadanie
(ćwiczenie, polecenie) wykraczające poza podstawy programowe, umożliwiające
uczniom uzyskanie oceny celującej, jeśli uzyskali przynajmniej 95% całości
przewidzianych punków. 10. W związku z narastającym problemem w zakresie
umiejętności czytania ze zrozumieniem na koniec semestru i roku szkolnego
przewiduje się ogólnoprzedmiotowy sprawdzian końcowy, który nie może być
traktowany jako sprawdzianem zaliczeniowy. |
|
Prace
domowe |
1.
Za pracę domową
uznajemy: -
prace
samodzielne uczniów wykonane w domu w zeszycie przedmiotowym, w zeszycie
ćwiczeń czy w innej formie, ustalonej wcześniej na lekcji. 2.
Uczeń ma
obowiązek zanotować zadaną pracę w zeszycie przedmiotowym. 3.
Nie odrobienie
pracy domowej, brak zeszytu przedmiotowego, brak zeszytu ćwiczeń lub innej
formy, w której uczeń powinien odrobić pracę domową może być podstawą do
wystawienia cząstkowej oceny niedostatecznej, jeśli uczeń nie przestrzega
zasad ustalonych w punkcie „ przygotowanie do lekcji” 4.
Ocena pracy
domowej wg przyjętych kryteriów oceniania. |
Tab. 5 i przedmiotowe
kryteria szczegółowe |
Przygotowanie
do lekcji |
1.
Za
przygotowanie uznajemy: a) przynoszenie obowiązujących zeszytów, podręczników i
innych materiałów wg ustaleń nauczyciela przedmiotu; b) odrabianie pisemnych i ustnych prac domowych; c) aktywny udział w lekcjach; 2.
Nieprzygotowanie
do lekcji można zgłosić 3 razy w semestrze. 3.
Nieprzygotowanie
uczeń ma obowiązek zgłosić przed rozpoczęciem lekcji lub w trakcie
sprawdzania przez nauczyciela listy obecności (na początku lekcji). |
1.
Nieprzygotowanie
odnotowujemy „-„ (minusem)
w dzienniku; 2.
Każde następne
nieprzygotowanie jest równoznaczne z oceną niedostateczną. |
1 |
2 |
3 |
Przygotowanie
do lekcji |
4.
Nauczyciel ma
prawo do wystawienia oceny niedostatecznej uczniowi, który zgłasza
nieprzygotowanie w momencie wezwania do odpowiedzi. 5.
Uczeń nie może
zgłosić nieprzygotowania do sprawdzianu, chyba, że wrócił po dłuższej niż
tydzień usprawiedliwionej nieobecności. 6.
Uczeń ma prawo
do usprawiedliwionego nieprzygotowania, jeśli wrócił po dłuższej niż pięć dni
usprawiedliwionej nieobecności i jest to jego pierwszy dzień w szkole. |
|
Zadania
nadobowiązkowe: konkursy, prace pisemne, projekty, itp. |
1. Za zadania
nadobowiązkowe rozumiemy: -
wszelkie prace
samodzielne uczniów wykonane w domu, wykraczające poza obowiązkową pracę
domową; -
udział w
konkursach – bez wskazania na zajęcie jednego z trzech pierwszych miejsc; 3.
Wszystkie
zadania nadobowiązkowe nauczyciel może ocenić jedynie pozytywnie. 4.
Źle wykonane
prace nadobowiązkowe czy zajęcie odległego miejsca w konkursie nie może być ocenione
negatywnie. |
1.
Skala ocen za
wykonanie zadań nadobowiązkowych: -
celująca -
bardzo dobra -
dobra |
Uczeń,
który został przyłapany przez nauczyciela na ściąganiu podczas sprawdzianu czy
klasówki otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy tego
sprawdzianu, czy klasówki.
10. Wszystkie prace pisemne i ustne, w których ustala się określoną ilość punktów dla uzyskania poszczególnych ocen w sześciostopniowej skali ocen, podlegają przyjętej skali procentowej. (tab. 5)
Tab. 5. Procentowe ustalenie kryteriów oceniania wszelkich prac, testów, ćwiczeń, których miarą
poprawności wykonania jest
punktacja
Skala ocen cyfrowych |
Wskaźnik
procentowy przeliczania punktów |
6 – treści wykraczające |
Powyżej
100% |
5 – treści rozszerzające |
100 %– 91% |
4 – treści rozszerzające |
90 %– 74% |
3 – treści podstawowe |
73%– 51% |
2 – treści konieczne |
50 %– 40% |
1- treści niewystarczające |
39 %-
poniżej |
7. Ocenę semestralną i roczną ustala się w oparciu o oceny bieżące z odpowiedzi ustnych, sprawdzianów pisemnych, prac domowych – obowiązkowych i nadobowiązkowych, za aktywność i osiągnięcia obserwowane podczas zajęć wg przyjętych ogólnych i szczegółowych kryteriów zasad sprawdzania osiągnięć dydaktycznych uczniów przyjętych w Statucie Szkoły.
8. Ocenę semestralną i roczną ustala się według średniej „ważonej”. Przydziela się wagi do poszczególnych elementów.
Zeszyt( estetyka) 1 punkt
Aktywność na lekcji 2
Zadanie domowe 2
Odp. Ustne „przy tablicy” 4
Kartkówki (15 min) 4
Referaty(prace dod.) 5
Testy spr. (sumujące) wyprac. klasowe 7
25 punktów
Wzór wg którego obliczamy ocenę końcową
suma iloczynów (ocena x „waga”)
X=
suma „wag”
9. Ocena z drugiego semestru jest oceną roczną.
10. Oceny semestralne i roczne wychowawcy wpisują do arkuszy i dzienników lekcyjnych.
11. W arkuszach ocen oceny semestralne i roczne wpisywane są w pełnym brzmieniu, bez użycia skrótów.
15. W dziennikach lekcyjnych ocena semestralna może być zapisana za pomocą skrótu, natomiast roczna zawsze w pełnym brzmieniu.
16. Oceny są jawne wyłącznie dla zainteresowanego ucznia i jego rodziców.
17. Kontrolne prace pisemne nauczyciel przechowuje przez cały rok szkolny. Po ich
sprawdzeniu wpisuje ocenę do zeszytu ucznia i podpisuje ją.
18. Rodzice swoim podpisem potwierdzają zapoznanie się z oceną.
19. Nauczyciel jest zobowiązany udostępnić rodzicowi pracę dziecka podczas konsultacji
lub zebrań, z zachowaniem dyskrecji i poufności.
20.Przy ustalaniu ocen z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy brać w szczególności pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia oraz wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć (np. przygotowanie do lekcji, obowiązkowe materiały lub kostium do ćwiczeń, chęci do wykonywania ćwiczeń i zadań wskazanych przez nauczyciela, punktualność, zwracanie uwagi na bezpieczeństwo
i higienę pracy).
21.Nauczyciele wf informują uczniów o uzyskanej ocenie indywidualnie w trakcie lub
po zakończeniu zajęć.
22. Jeżeli w wyniku klasyfikacji semestralnej stwierdzono, że poziom edukacyjny ucznia utrudnia mu kontynuowanie nauki, należy mu w miarę możliwości stworzyć warunki do uzupełnienia braków poprzez zajęcia wspomagające i indywidualne.
· Uczeń i rodzic powinni zostać poinformowani na piśmie o harmonogramie zajęć wspomagających i indywidualnych nauczycieli przedmiotów.
23. Na pisemny wniosek rodzica nauczyciel jest zobowiązany uzasadnić na piśmie ustaloną ocenę.
24. O przewidywanej niedostatecznej rocznej i semestralnej ocenie klasyfikacyjnej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych nauczyciele za pośrednictwem wychowawcy klasy informują rodzica na piśmie(karta informacyjna- zał. 7) na miesiąc przed planowanym posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej.
25. Podpisana przez rodziców karta informacyjna znajduje się w dokumentacji wychowawcy.
26. O proponowanej innej (niż niedostateczna) ocenie z zajęć edukacyjnych informuje się rodzica na 7 dni przed planowanym posiedzeniem klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej.
27. Wychowawcy klas informują rodziców o proponowanych ocenach z poszczególnych przedmiotów poprzez wpis (wklejenie) w dzienniczku ucznia.
28. Rodzice zobowiązani są do zapoznania się z powyższą informacją i potwierdzenia własnoręcznym podpisem.
1. Rodzic (opiekun prawny) ma prawo do odwołania się na piśmie od uzyskanej oceny semestralnej i rocznej.
· odwołanie od oceny semestralnej może nastąpić najpóźniej w trzecim dniu od rady klasyfikacyjnej
· odwołanie od oceny rocznej może nastąpić w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych
· w przypadku odwołania od oceny rocznej rodzic ma obowiązek dołączyć świadectwo szkolne.
2. Odwołaniu nie podlega ocena bardzo dobra.
3. W przypadku odwołania od oceny semestralnej termin egzaminu jest stały i wyznacza się go na dzień przed plenarnym posiedzeniem rady pedagogicznej zatwierdzającej klasyfikację danego semestru.
4. W przypadku odwołania od oceny rocznej termin egzaminu jest stały i przypada na trzeci dzień od daty złożenia odwołania.
5. Jeżeli termin egzaminu wypada na dzień wolny od pracy- odbywa się on w
najbliższym dniu roboczym.
6. Dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie:
· dyrektor lub jego zastępca (jako przewodniczący komisji),
· nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,
· nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne.
12. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne może być zwolniony z udziału w komisji tylko w przypadku choroby udokumentowanej zwolnieniem lekarskim.
13. Z przeprowadzonego sprawdzianu sporządza się protokół zawierający:
- skład komisji
- termin sprawdzianu
- pytania sprawdzające
- wynik sprawdzianu
- ustaloną ocenę
14. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
15. Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i informacje o jego ustnych odpowiedziach.
1. Ustalona przez komisję ocena klasyfikacyjna nie może być niższa od wcześniejszej oceny.
2. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna (z wyjątkiem oceny niedostatecznej rocznej, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego).
3. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu w wyznaczonym terminie (choroba- potwierdzona zaświadczeniem lekarskim lub przypadek losowy) może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.
4. Termin sprawdzianu wyznacza dyrektor w pierwszym tygodniu drugiego semestru.
1.Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli opuścił ponad połowę zajęć edukacyjnych. Jeżeli nieobecność potwierdzona jest zwolnieniem lekarskim lub rodzica, jest to obecność usprawiedliwiona.
2.Uczeń wymieniony w pkt 1 może zdawać egzamin klasyfikacyjny po złożeniu wniosku do dyrektora szkoły w terminie 7 dni od daty otrzymania pisemnej informacji od wychowawcy klasy o braku podstaw do przeprowadzenia klasyfikacji. Termin semestralnego egzaminu klasyfikacyjnego ustala dyrektor szkoły nie później niż na drugi tydzień nowego semestru. Termin rocznego egzaminu klasyfikacyjnego ustala się nie później niż na 7 dni po otrzymaniu wniosku przez dyrektora szkoły( najpóźniej do 14 dnia po zakończeniu zajęć dydaktycznych).
3.Uczeń niesklasyfikowany z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych może zdawać egzamin klasyfikacyjny tylko w przypadku tragicznych zdarzeń losowych, potwierdzonych przez wychowawcę lub pedagoga szkolnego.
4.Uczeń, który nie zda egzaminu klasyfikacyjnego ma prawo do zdawania egzaminu poprawkowego, zgodnie z procedurą określoną w Statucie Szkoły.
5. Skład komisji egzaminacyjnej :
· dyrektor (jako przewodniczący komisji),
· nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,
· nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne
6. Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający:
- skład komisji
- termin sprawdzianu
- pytania sprawdzające
- wynik sprawdzianu
- ustaloną ocenę
1. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej w wyniku klasyfikacji rocznej
z jednego przedmiotu uczeń może zdawać egzamin poprawkowy.
2.W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na zdawanie egzaminu poprawkowego z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
jeżeli uczeń przebywał na długotrwałym leczeniu i nie mógł korzystać z nauczania indywidualnego lub jego sytuacja losowa znana wychowawcy i pedagogowi jest bardzo trudna, a także gdy uczeń ma zalecenia Poradni Pedagogiczno- Psychologicznej.
3.Warunkiem przystąpienia do wyżej wymienionego egzaminu jest systematyczne uczęszczanie ucznia na zajęcia dodatkowe (wspomagające).
4.Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz ustnej (z wyjątkiem plastyki, muzyki, informatyki, techniki, wf, z których egzamin ma formę zadań praktycznych).
5.Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich.
6.Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły.
7.W skład komisji wchodzą:
· dyrektor lub jego zastępca (jako przewodniczący komisji),
· nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,
· nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne.
8. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający:
- skład komisji
- termin sprawdzianu
- pytania sprawdzające
- wynik sprawdzianu
- ustaloną ocenę
9. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne może być zwolniony z udziału w komisji tylko w przypadku choroby udokumentowanej zwolnieniem lekarskim.
10. W przypadku choroby ucznia- udokumentowanej zwolnieniem lekarskim,
egzamin może się odbyć najpóźniej w ostatnim tygodniu września.
11.Do czasu zdania egzaminu poprawkowego uczeń uczęszcza do klasy programowo wyższej.
12. Jeżeli uczeń nie zda egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, chyba że Rada Pedagogiczna biorąc pod uwagę opinię Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej lub opinię lekarza promuje ucznia. Taki przypadek może nastąpić jeden raz w cyklu kształcenia.
13. Na podstawie protokołu z prac komisji po posiedzeniu zatwierdzającym Rady Pedagogicznej dyrektor szkoły wydaje uczniowi świadectwo.
14. Ocena uzyskana w wyniku egzaminu poprawkowego jest ostateczna.
Art. 4
OCENA ZACHOWANIA
( KL. IV - VI )
2. Nauczyciel- wychowawca na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów
i ich rodziców o warunkach, sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o
o skutkach otrzymania przez ucznia nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej
zachowania.
a) uczeń, który po raz drugi z rzędu otrzymuje naganną ocenę klasyfikacyjną zachowania
może nie otrzymać promocji do klasy programowo wyższej na wniosek rady pedagogicznej.
b) uczeń, który po raz trzeci z rzędu otrzymuje naganną roczną ocenę klasyfikacyjną
zachowania nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej.
· wychowawca klasy na koniec każdego miesiąca konsultuje zachowanie ucznia na podstawie klasowego „Zeszytu uwag i pochwał” i „Zeszytu nauczyciela dyżurnego”.
· każdy uczeń, na koniec semestru wypełnia semestralną „Kartę samooceny ucznia”
a. udział w konkursie przedmiotowym
b. udział w innych konkursach
c. udział
w zawodach sportowych:
- cykliczne rozgrywki międzyklasowe
- zawody międzyklasowe
- igrzyska szkolne
- zawody dzielnicowe i na szczeblach wyższych
d. pomoc w organizacji imprezy klasowej lub szkolnej
e. efektywne pełnienie funkcji w szkole
f. efektywne pełnienie funkcji w klasie
g. pracę na rzecz szkoły: (w tym praca w gazetce szkolnej, świetlicowej, w kołach zainteresowań, praca w bibliotece, itp.),
h. pracę na rzecz klasy: (wykonanie gazetki, prace porządkowe, itp.)
i. organizowanie życia klasy
j. sumienne wypełnianie obowiązków dyżurnego
k. pomoc kolegom w nauce
l. wzbogacanie wyposażenia pracowni (przyniesienie kwiatka, gąbki dbanie o wystrój sali, itp.),
m. wkład
pracy włożony w naukę, pracowitość, obowiązkowość (raz w miesiącu)
n. punktualność
(raz w miesiącu)
o. wysoką
kulturę osobistą (raz w miesiącu)
p. dbanie o bezpieczeństwo własne i innych na terenie szkoły i poza nią
q. właściwe reagowanie na brutalność, agresję i zło
r. działalność pozaszkolna
s. rzetelne wypełnienie karty samooceny ucznia zgodnie ze zgromadzoną ilością punktów ( raz w semestrze )
Uwaga: za każdy z wymienionych
punktów uczeń może otrzymać „punkt dodatni”z wyjątkiem pkt. m), n), o)
uczeń może otrzymać punkty jednorazowo
na koniec danego miesiąca.
a. ucieczkę z lekcji (za każdą opuszczoną bez usprawiedliwienia godz. lekcyjną),
b. nieusprawiedliwione spóźnienie (do 5 spóźnień )
c. przeszkadzanie na lekcjach
d. niewykonywanie poleceń nauczyciela
e. nie wypełnianie obowiązku dyżurnego
f. bójki uczniowskie
g. ubliżanie koledze,
h. wulgarne słownictwo
i. krzyki na korytarzu
j. aroganckie odzywanie się do nauczyciela
k. brak dzienniczka ucznia ( zeszytu uwag )
l. brak stroju galowego ( zgodnie ze statutem szkoły)
m. nieestetyczny wygląd ( makijaż, farbowanie włosów, malowanie paznokci... )
n. niszczenie i przetrzymywanie książek z biblioteki szkolnej
o. brak obuwia zamiennego,
p. przebywanie w szatni na przerwach
q. prowokowanie kolegów do złych uczynków
r. nieodpowiednie zachowanie w stosunku do pracowników szkoły, kolegów i innych osób
s. zaśmiecanie otoczenia
t. wychodzenie poza teren szkoły w czasie przerw lub lekcji
u. inne wykroczenia przeciw regulaminowi uczniowskiemu w szkole i poza nią
UWAGA ! za niżej
wymienione przewinienia w danym semestrze:
·
kradzież, wyłudzanie
pieniędzy
·
zorganizowaną przemoc
·
palenie papierosów (
za każde przyłapanie -również za towarzyszenie palącemu)
·
rozprowadzanie i zażywanie
narkotyków
·
picie alkoholu
·
niszczenie mienia
szkolnego
·
posiadanie
niebezpiecznych przedmiotów
·
fałszowanie podpisów
i dokumentów
·
udowodnione
przestępstwa przez organy ścigania
·
pobicie z narażeniem
zdrowia i życia
uczeń otrzymuje
ocenę NAGANNĄ !
12. Na koniec każdego semestru wychowawcy klas dokonują bilansu punktów „dodatnich” i „ ujemnych”.
13. Kryteria ocen zachowania po bilansie:
WZOROWE + 20 pkt.
BARDZO DOBRE + 10 pkt.
DOBRE ( 0 pkt. – wyjściowo)
POPRAWNE
- 10 pkt.
14. Na miesiąc przed
końcem semestru wychowawcy klas informują w formie pisemnej rodziców /
opiekunów prawnych o proponowanej ocenie zachowania.
15.Jeśli ocena została wystawiona niezgodnie z obowiązującymi w szkole procedurami, rodzice/ opiekunowie prawni, mają prawo w terminie siedmiu dni po zakończeniu roku szkolnego , złożyć w formie pisemnej odwołanie od oceny wraz ze świadectwem szkolnym do Dyrektora Szkoły oraz konkretnym, rzeczowym uzasadnieniem zgodnie z procedurami w WSO.
16. W przypadku wpłynięcia odwołania od rocznej oceny zachowania Dyrektor Szkoły przeprowadza postępowanie wyjaśniające:
- skład komisji
- termin posiedzenia komisji
- ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem
17. Wychowawcy klas są zobowiązani do pisemnego powiadomienia ucznia i rodziców / opiekunów prawnych o decyzji komisji weryfikującej ocenę zachowania.
Art. 5
1. Uczeń kl. I – III otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
2. Ucznia kl. I – III szkoły podstawowej można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych opinią wydaną przez lekarza lub poradnię psychologiczno – pedagogiczną, albo inną poradnię specjalistyczną.
3. Rada Pedagogiczna po rozpatrzeniu opinii poradni lub lekarza i po otrzymaniu pisemnej zgody rodziców podejmuje decyzję o pozostawieniu ucznia na drugi rok w tej samej klasie.
KLASY
IV – VI
1. Uczeń klas IV – VI otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych określonych w planie nauczania, uzyskał oceny klasyfikacyjne roczne wyższe od stopnia niedostatecznego.
2. Uczeń klas IV- VI nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej jeśli na wniosek rady pedagogicznej uzyskał po raz drugi z rzędu naganną roczną ocenę zachowania.
3. Uczeń, który po raz trzeci z rzędu otrzymał naganną roczną klasyfikacyjną ocenę zachowania nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej.
4. Każdy nauczyciel klas IV – VI jest zobowiązany do stosowania jednolitego systemu oceniania wg przyjętych kryteriów ogólnych .
5. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie uzyskuje promocji.
6. Ocena z religii lub etyki nie jest włączona do średniej ocen ucznia.
7. Uczeń otrzymuje świadectwo z wyróżnieniem na koniec roku szkolnego jeśli średnia jego ocen wynosi co najmniej 4,75 i co najmniej ocenę bardzo dobrą zachowania.
Art. 6
1. Ocenianie zewnętrzne realizowane jest w formie sprawdzianów kompetencji po klasie VI Szkoły Podstawowej. Termin i zasady przeprowadzania sprawdzianu regulują odrębne przepisy.
Art. 7
OCENIANIE
WEWNĘTRZNE
1. Badanie wewnętrzne wyników nauczania odbywa się na poziomie klas I – VI na podstawie testów opracowanych przez wyspecjalizowane instytuty.
2. Wyniki sprawdzianów są analizowane przez Radę Pedagogiczną i przedstawiane rodzicom.
IMIĘ I NAZWISKO……………………………………………….Semestr I , r.szk..................
KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE |
OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
||||||||
1 pkt |
2 pkt |
3 pkt |
4 pkt |
5 pkt |
6 pkt |
||||
MÓWIENIE |
|||||||||
Potrafi uważnie
słuchać wypowiedzi innych. |
|
|
|
|
|
|
|||
Wypowiada się
pełnymi zdaniami. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zadaje pytania i
udziela odpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|||
CZYTANIE |
|||||||||
Czyta tekst
poprawnie i płynnie. |
|
|
|
|
|
|
|||
Stosuje właściwą
intonację. |
|
|
|
|
|
|
|||
PISANIE |
|||||||||
Prawidłowo pisze
kształty liter. |
|
|
|
|
|
|
|||
Utrzymuje pismo w
liniaturze. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prawidłowo łączy
litery. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie
przepisuje tekst. |
|
|
|
|
|
|
|||
LICZENIE |
|||||||||
Nazywa i rozróżnia
figury geometryczne. |
|
|
|
|
|
|
|||
Określa położenie
w przestrzeni. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prawidłowo pisze
cyfry. |
|
|
|
|
|
|
|||
Porównuje liczby w
zakresie 10. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie dodaje
liczby w zakresie 10. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie odejmuje
liczby w zakresie 10. |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozwiązuje proste
zadania tekstowe. |
|
|
|
|
|
|
|||
WIEDZA O ŚRODOWISKU |
|||||||||
Zna zasady bezpiecznego poruszania się. |
|
|
|
|
|
|
|||
Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku. |
|
|
|
|
|
|
|||
Posiada orientację w świecie roślin i zwierząt. |
|
|
|
|
|
|
|||
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY |
|||||||||
Wykonuje prace
plastyczne zgodnie z tematem. |
|
|
|
|
|
|
|||
Stosuje bogatą
kolorystykę. |
|
|
|
|
|
|
|||
ZAJĘCIA RUCHOWE |
|||||||||
Prawidłowo
wykonuje ćwiczenia muzyczno – rytmiczne. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi reagować
na sygnały. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zręcznie wykonuje
ćwiczenia. |
|
|
|
|
|
|
|||
Chętnie
uczestniczy w zabawach ruchowych. |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
|
|
|
|
|
|||
RELIGIA |
|||||||||
|
|||||||||
CHARAKTERYSTYKA
PRACY I KONTAKTÓW SPOŁECZNYCH |
D |
C |
B |
A |
|||||
Współpraca w
grupie. |
|
|
|
|
|||||
Samodzielność. |
|
|
|
|
|||||
Właściwe tempo
pracy. |
|
|
|
|
|||||
Staranność i
dokładność. |
|
|
|
|
|||||
Porządek. |
|
|
|
|
|||||
Obowiązki ucznia. |
|
|
|
|
|||||
Aktywność. |
|
|
|
|
|||||
Punktualność. |
|
|
|
|
|||||
Kultura osobista. |
|
|
|
|
|||||
Samoocena . |
|
|
|
|
|||||
SKALA PUNKTOWA OCENY OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIA
KLAS I – III:
6 punktów |
Uczeń wykazuje duże
zaangażowanie w zdobywaniu wiadomości i umiejętności, jego wiedza wykracza
poza wymagania programowe, pracuje samodzielnie i bezbłędnie, wykonuje prace
dodatkowe z własnej inicjatywy |
5 punktów |
Uczeń bezbłędnie opanował
pełny zakres materiału programowego, potrafi samodzielnie wykorzystać go w
praktyce, sprawnie i szybko wykonuje wyznaczone zadania edukacyjne |
4 punkty |
Uczeń opanował wymagany zakres materiału programowego,
zdobyte wiadomości i umiejętności stara się wykorzystywać w praktyce, pracuje
właściwie pod kierunkiem nauczyciela
|
3 punkty |
Uczeń opanował podstawowe treści programowe,
potrafi wykorzystać swoją wiedzę tylko przy pomocy nauczyciela, stara się
pracować na miarę swoich możliwości. |
2 punkty |
Uczeń tylko częściowo
opanował podstawowe treści programowe, pracuje wyłącznie pod kierunkiem
nauczyciela, ma problemy z wykonaniem zadań edukacyjnych |
1 punkt |
Uczeń nie opanował nawet
podstawowych treści programowych, nie potrafi pracować nawet przy pomocy
nauczyciela, nie wykonuje wymaganych prac i zadań. |
SKALA LITEROWA OCENY ZACHOWANIA UCZNIA KLAS I-III:
D – WYRÓŻNIA SIĘ
C - BEZ
ZASTRZEŻEŃ
B - SĄ
ZASTRZEŻENIA
A - NIE SPEŁNIA
WYMAGANIA
Wychowawca:
.
...........................................
Załącznik 2
OSIĄGNIĘCIA I POSTĘPY UCZNIA W KLASIE II
IMIĘ I NAZWISKO……………………………………………….Semestr I , r.szk..................
KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE |
OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
||||||||
1 pkt |
2 pkt |
3 pkt |
4 pkt |
5 pkt |
6 pkt |
||||
MÓWIENIE |
|||||||||
Wypowiada się pełnymi zdaniami. |
|
|
|
|
|
|
|||
Opowiada o wydarzeniach zawartych w tekstach. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi utworzyć wypowiedź zwięzłą i komunikatywną. |
|
|
|
|
|
|
|||
CZYTANIE |
|||||||||
Czyta tekst poprawnie, płynnie. |
|
|
|
|
|
|
|||
Stosuje właściwą intonację. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna treść lektur szkolnych. |
|
|
|
|
|
|
|||
PISANIE |
|||||||||
Staranność pisma. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie pisze z pamięci. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie pisze ze słuchu. |
|
|
|
|
|
|
|||
Układa kilkuzdaniową wypowiedź pisemną. |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozpoznaje rodzaje zdań. |
|
|
|
|
|
|
|||
Wyróżnia części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik). |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna kolejność alfabetyczną. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna i stosuje zasady ortograficzne. |
|
|
|
|
|
|
|||
LICZENIE |
|||||||||
Potrafi wykonać działania na zbiorach. |
|
|
|
|
|
|
|||
Dodaje i odejmuje w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego . |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozwiązuje równania. |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozwiązuje zadania tekstowe. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna kolejność wykonywania działań. |
|
|
|
|
|
|
|||
Mnoży w zakresie 30. |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozpoznaje figury geometryczne. |
|
|
|
|
|
|
|||
Mierzy i rysuje odcinki. |
|
|
|
|
|
|
|||
WIEDZA O ŚRODOWISKU |
|||||||||
Dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku. |
|
|
|
|
|
|
|||
Posiada orientację w świecie roślin i zwierząt. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna zasady bezpiecznego poruszania się. |
|
|
|
|
|
|
|||
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY |
|||||||||
Estetyka wykonanych prac. |
|
|
|
|
|
|
|||
Chętnie śpiewa piosenki. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna nazwy solmizacyjne nut. |
|
|
|
|
|
|
|||
ZAJĘCIA RUCHOWE |
|||||||||
Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zręcznie wykonuje ćwiczenia. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi reagować na sygnały. |
|
|
|
|
|
|
|||
Dokładnie wykonuje polecenia nauczyciela. |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
|
|
|
|
|
|||
RELIGIA |
|
||||||||
|
|||||||||
CHARAKTERYSTYKA
PRACY I KONTAKTÓW SPOŁECZNYCH |
D Wyróżnia
się |
C Bez
zastrzeżeń |
B Są
zastrzeże-nia |
A Nie
spełnia wymagań |
|||||
Współpraca w grupie. |
|
|
|
|
|||||
Samodzielność. |
|
|
|
|
|||||
Właściwe tempo pracy. |
|
|
|
|
|||||
Staranność i dokładność. |
|
|
|
|
|||||
Porządek. |
|
|
|
|
|||||
Obowiązki ucznia. |
|
|
|
|
|||||
Aktywność. |
|
|
|
|
|||||
Punktualność. |
|
|
|
|
|||||
Kultura osobista. |
|
|
|
|
|||||
Samoocena. |
|
|
|
|
|||||
SKALA PUNKTOWA OCENY OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIA
KLAS I – III:
6 punktów |
Uczeń wykazuje duże
zaangażowanie w zdobywaniu wiadomości i umiejętności, jego wiedza wykracza
poza wymagania programowe, pracuje samodzielnie i bezbłędnie, wykonuje prace
dodatkowe z własnej inicjatywy |
5 punktów |
Uczeń bezbłędnie opanował
pełny zakres materiału programowego, potrafi samodzielnie wykorzystać go w
praktyce, sprawnie i szybko wykonuje wyznaczone zadania edukacyjne |
4 punkty |
Uczeń opanował wymagany zakres materiału programowego,
zdobyte wiadomości i umiejętności stara się wykorzystywać w praktyce, pracuje
właściwie pod kierunkiem nauczyciela
|
3 punkty |
Uczeń opanował podstawowe treści programowe,
potrafi wykorzystać swoją wiedzę tylko przy pomocy nauczyciela, stara się
pracować na miarę swoich możliwości. |
2 punkty |
Uczeń tylko częściowo
opanował podstawowe treści programowe, pracuje wyłącznie pod kierunkiem
nauczyciela, ma problemy z wykonaniem zadań edukacyjnych |
1 punkt |
Uczeń nie opanował nawet
podstawowych treści programowych, nie potrafi pracować nawet przy pomocy
nauczyciela, nie wykonuje wymaganych prac i zadań. |
SKALA LITEROWA OCENY ZACHOWANIA UCZNIA KLAS I-III:
D – WYRÓŻNIA SIĘ
C - BEZ
ZASTRZEŻEŃ
B - SĄ
ZASTRZEŻENIA
A - NIE SPEŁNIA
WYMAGAŃ
Wychowawca:
...............................................
IMIĘ I NAZWISKO……………………………………………….Semestr I , r.szk..................
KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE |
OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
||||||||
1 pkt |
2 pkt |
3 pkt |
4 pkt |
5 pkt |
6 pkt |
||||
MÓWIENIE |
|||||||||
Potrafi uważnie słuchać wypowiedzi innych. |
|
|
|
|
|
|
|||
Wypowiedzi są poprawne pod względem stylistycznym i gramatycznym. |
|
|
|
|
|
|
|||
Posiada bogaty zasób słownictwa. |
|
|
|
|
|
|
|||
CZYTANIE |
|||||||||
Czyta tekst biegle i wyraziście. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zwraca uwagę na znaki przestankowe. |
|
|
|
|
|
|
|||
Czyta w szybkim tempie. |
|
|
|
|
|
|
|||
Rozumie czytany cicho tekst. |
|
|
|
|
|
|
|||
PISANIE |
|||||||||
Pismo jest staranne i kształtne. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie pisze z pamięci i ze słuchu. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prawidłowo przepisuje tekst. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi samodzielnie redagować opis, opowiadanie, list, życzenia i swobodny tekst. |
|
|
|
|
|
|
|||
Poprawnie opanował wiadomości z gramatyki. |
|
|
|
|
|
|
|||
LICZENIE |
|||||||||
Sprawnie wykonuje pisemne i pamięciowe dodawanie oraz odejmowanie w zakresie 1000. |
|
|
|
|
|
|
|||
Biegle mnoży i dzieli. |
|
|
|
|
|
|
|||
Samodzielnie układa i rozwiązuje zadania tekstowe. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi dzielić z resztą. |
|
|
|
|
|
|
|||
Stosuje kolejność wykonywania działań. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna i stosuje jednostki długości, masy, pojemności i czasu. |
|
|
|
|
|
|
|||
Nazywa i rozróżnia figury geometryczne. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prawidłowo kreśli i mierzy odcinki. |
|
|
|
|
|
|
|||
Posiada znajomość prostopadłości i równoległości. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zna się na kalendarzu i zegarze. |
|
|
|
|
|
|
|||
WIEDZA O ŚRODOWISKU |
|||||||||
Zna zasady bezpiecznego poruszania się. |
|
|
|
|
|
|
|||
Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku. |
|
|
|
|
|
|
|||
Potrafi rozpoznać wiele gatunków roślin i zwierząt. |
|
|
|
|
|
|
|||
Orientuje się w terenie, potrafi wyznaczać kierunki. |
|
|
|
|
|
|
|||
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY |
|||||||||
Wykonuje prace plastyczne i techniczne zgodnie z tematem. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prace są estetyczne, bogate w szczegóły i kolorowe. |
|
|
|
|
|
|
|||
Przestrzega zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy. |
|
|
|
|
|
|
|||
Prawidłowo wykonuje ćwiczenia muzyczno-rytmiczne. |
|
|
|
|
|
|
|||
ZAJĘCIA RUCHOWE |
|||||||||
Chętnie uczestniczy w zabawach. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zręcznie wykonuje ćwiczenia. |
|
|
|
|
|
|
|||
Przestrzega dyscypliny podczas gier sportowych. |
|
|
|
|
|
|
|||
Przejawia postawę FAIR PLAY. |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
ZAJĘCIA
INFORMATYCZNE |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|||||||||
RELIGIA |
|
||||||||
CHARAKTERYSTYKA
PRACY I KONTAKTÓW SPOŁECZNYCH |
D |
C |
B |
A |
|||||
Współpraca w grupie. |
|
|
|
|
|||||
Samodzielność. |
|
|
|
|
|||||
Właściwe tempo pracy. |
|
|
|
|
|||||
Staranność i dokładność. |
|
|
|
|
|||||
Porządek. |
|
|
|
|
|||||
Obowiązki ucznia. |
|
|
|
|
|||||
Aktywność. |
|
|
|
|
|||||
Punktualność. |
|
|
|
|
|||||
Kultura osobista. |
|
|
|
|
|||||
Samoocena. |
|
|
|
|
|||||
SKALA PUNKTOWA OCENY OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIA
KLAS I – III:
6 punktów |
Uczeń wykazuje duże
zaangażowanie w zdobywaniu wiadomości i umiejętności, jego wiedza wykracza
poza wymagania programowe, pracuje samodzielnie i bezbłędnie, wykonuje prace dodatkowe
z własnej inicjatywy |
5 punktów |
Uczeń bezbłędnie opanował
pełny zakres materiału programowego, potrafi samodzielnie wykorzystać go w
praktyce, sprawnie i szybko wykonuje wyznaczone zadania edukacyjne |
4 punkty |
Uczeń opanował wymagany zakres materiału programowego,
zdobyte wiadomości i umiejętności stara się wykorzystywać w praktyce, pracuje
właściwie pod kierunkiem nauczyciela
|
3 punkty |
Uczeń opanował podstawowe treści programowe,
potrafi wykorzystać swoją wiedzę tylko przy pomocy nauczyciela, stara się
pracować na miarę swoich możliwości. |
2 punkty |
Uczeń tylko częściowo
opanował podstawowe treści programowe, pracuje wyłącznie pod kierunkiem
nauczyciela, ma problemy z wykonaniem zadań edukacyjnych |
1 punkt |
Uczeń nie opanował nawet
podstawowych treści programowych, nie potrafi pracować nawet przy pomocy
nauczyciela, nie wykonuje wymaganych prac i zadań. |
SKALA LITEROWA OCENY ZACHOWANIA UCZNIA KLAS I-III:
D – WYRÓŻNIA SIĘ
C - BEZ
ZASTRZEŻEŃ
B - SĄ
ZASTRZEŻENIA
A - NIE SPEŁNIA
WYMAGANIA
Wychowawca:
.............................
Załącznik
4
ARKUSZ OCENY OPISOWEJ UCZNIA
GRUPY MONTESSORI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 133
Imię
i nazwisko ............................................................ Grupa........
Poziom...........................
Rok szkolny...................... Semestr...........
|
Elementy
obserwacji pedagogicznej |
Poziom
osiągnięć gnieć |
Stopień
aktywności |
||||||||||
Doskonały |
Bardzo
dobry |
Satysfakcjonujący |
Przeciętny |
Słaby słaby |
Niezadowalający |
Maksymalny |
Bardzo
dobry |
Duży |
Przeciętny |
Niewielki |
Minimalny |
||
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||
Język polski |
Czytanie
znanego tekstu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czytanie
nowego tekstu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ciche
czytanie ze zrozumieniem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opowiadanie
odtwórcze. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Swobodne
wypowiadanie się. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recytacja
wierszy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technika
pisania. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pisanie z
pamięci. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pisanie ze
słuchu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elementy
wiedzy o języku. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematyka |
Znajomość
pojęć matematycznych. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stosowanie
pojęć w praktyce. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dodawanie i
odejmowanie w zakresie............... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mnożenie i dzielenie w zakresie
............... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozwiązywanie
zadań tekstowych. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozwiązywanie
równań. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elementy
geometrii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Znajomość
jednostek miar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edukacja kosmiczna |
Zasób
wiadomości. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Umiejętność
obserwowania środowiska. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Umiejętności
praktyczne. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedmioty artystyczne |
Odtwarzanie
muzyki. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tworzenie
muzyki. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elementy
wiedzy muzycznej. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elementy
wiedzy plastycznej. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Działalność
plastyczna. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posługiwanie
się przyborami. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kultura fizyczna i zdrowie |
Sprawność
ruchowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Motywacja do
zajęć ruchowych. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Troska o
zdrowie, bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Troska o
wygląd zewnętrzny. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ćwiczenia
praktycznego życia i dobrych manier. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Religia |
Praktyka
religijna. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zasób
wiadomości. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ARKUSZ OCENY
OPISOWEJ UCZNIA GRUPY MONTESSORI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
NR 133
Imię i nazwisko............................................................ Grupa ........
Poziom........................... Rok szkolny...................... Semestr.....
|
Elementy obserwacji pedagogicznej |
Stopień wysiłku |
|||||
Maksymalny |
Bardzo dobry |
Duży |
Przeciętny |
Niewielki |
Minimalny |
||
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
Stosunek do obowiązków szkolnych |
Punktualność.
|
|
|
|
|
|
|
Przygotowanie
do zajęć. |
|
|
|
|
|
|
|
Respektowanie
zadań dotyczących zachowania w szkole. |
|
|
|
|
|
|
|
Motywacja do nauki |
Koncentracja
na czynności. |
|
|
|
|
|
|
Wytrwałość
w pracy. |
|
|
|
|
|
|
|
Samodzielność
w działaniu. |
|
|
|
|
|
|
|
Niezależność
przy wyborze zadań do wykonywania na lekcji. |
|
|
|
|
|
|
|
Samokontrola.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dbałość
o pomoce. |
|
|
|
|
|
|
|
Aktywność
intelektualna. |
|
|
|
|
|
|
|
Stosunek do innych dzieci |
Jest
przyjaźnie nastawiony. |
|
|
|
|
|
|
Chętnie
udziela pomocy innym. |
|
|
|
|
|
|
|
Jest
tolerancyjny. |
|
|
|
|
|
|
|
Szanuje
cudzą własność. |
|
|
|
|
|
|
|
Respektuje
autonomię nauczyciela i innych uczniów. |
|
|
|
|
|
|
|
Jest
aktywny, przejawia inicjatywę w kontaktach społecznych. |
|
|
|
|
|
|
NAUCZYCIEL MONTESSORI:
.......................................................
Załącznik 5
NOTATKA ZE SPOTKANIA Z RODZICEM / RODZICAMI UCZNIA
Dnia .................................................................odbyła się rozmowa wychowawcy / nauczyciela
z rodzicem / rodzicami ucznia : ..................................................................................................
Osoby towarzyszące rozmowie: ................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Rozmowa dotyczyła......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wnioski i ustalenia:
|
Podpis rodzica / rodziców
ucznia: podpis
wychowawcy / nauczyciela:
........................................... ................................................................
CO POTRAFIĘ ?
Załącznik 5a
Załącznik 5a
Załącznik 5b
Załącznik 5c
Załącznik 7
KARTA INFORMACYJNA
o zagrożeniu oceną
niedostateczną
Imię
i nazwisko
.........................................................................................
Klasa .............
Przedmiot
:
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
Data ............................................
....................................................
...............................................................
podpis wychowawcy podpis
rodzica/opiekuna prawnego
NOTATKA ZE SPOTKANIA Z UCZNIEM
Dnia .................................................................odbyła się rozmowa wychowawcy / nauczyciela
z uczennicą / uczniem: ................................................................................................................
Osoby towarzyszące rozmowie: ................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Rozmowa dotyczyła......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wnioski i ustalenia:
|
Podpis uczennicy / ucznia: podpis
wychowawcy / nauczyciela:
........................................... ................................................................